El alumnado de 6º curso de primaria, guiados por Aitor Garcia Burcio, el maisu gipuzkoano que realiza desde hace unos meses la reducción de 1/3 de jornada de la tutora del grupo (Monika Ahedo), ha realizado un innovador y excelente trabajo en la asignatura de Natur Zientziak (Ciencias Naturales), transformando el tema de los seres vivos con la elaboración de un cómic que el centro ha editado recientemente con el título de "TXANUTZA" y que hoy os queremos presentar.
Tomando como objetivos principales la profundización en las diferentes características de los seres vivos, trabajar la creatividad y experimentar y desarrollar lo aprendido; y marcándose como objetivos transversales trabajar tanto individualmente como en grupo y buscar información usando las TICs, han seguido un guión de cinco pasos, consistente en: 1º, decidir qué personaje iban a crear cada alumno o alumna; 2º, distribuir tareas; 3º, crear y mejorar los seres vivos; 4º, buscar, sacar y escribir las características de los seres vivos del cómic; y 5º, recopilar los trabajos y reproducirlo en un cómic.
El trabajo, aparte de contar con la motivación extra del alumnado por la innovadora propuesta realizada por su maisu, ha tenido una finalización de exquisitez que se debe a la pericia de Aitor, que además de un sobresaliente maisu es un extraordinario dibujante.
TXANUTZA komikiaren ardatzak
HELBURUA:
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Izaki bizidunen arloan dauden ezaugarri ezberdinak sakontzea.
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Sormena lantzea.
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Ikasitako garatu eta esperimentatu.
BESTELAKO HELBURUAK:
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Banakako lana lantzea. (izaki biziduna)
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Lan taldea lantzea. (komikia)
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Informazio bilketa TIC bitartez.
GIDOIA:
1.
Erabaki gure pertsonaia. (aste
bat)
2.
Sakanabatu bakoitzaren bete beharrak. (aste bat)
3.
Izaki bizidunak sortu eta hobetu. (4
aste)
4.
Izaki bizidunen ezaugarriak bilatu, atera eta idatzi. (4 aste)
5.
Egindako lana bildu eta komikian islatu. (1-2 aste)
1. Izaki bizidunen
gaia hasi baino lehenago idea planteatu eta irudikatu.
2. Gaia oso zabala
zenez ikasle bakoitzari lan zehatz bat egitea bidali zitzaion (auto-hautaketaren bitartez), esaterako; erreinu zehatz bat lantzea edo izaki
bizidunen paisai bat irudikatzea.
3. Behin izaki
biziduna kokatuta, ikasle bakoitzak (irakaslea barne) informazio bilketa egin
behar zen. Horretarako, ordenagailuak, hiztegiak, entziklopediak eta abar
erabili ziren. Gero, hori batuta ikasle bakoitzak bere garunean sortutako
izakia sortu behar zuen. Irakaslea aldiz, marrazkiak ikusi, jaso eta hobetu egin
behar zituen.
4. Izaki bizidun
bakoitza sortutakoan ikasle bakoitzak bere izakiaren ezaugarriak asmatu egin
behar zituen.
5. Irakasleak
erakutsi behar zuen nolako izango zen komikiaren konposaketa eta gelan
erakutsi. Dena adostatukoan komikia bukatutzat ematen da.
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